vrijdag 8 augustus 2014

Zomer!

Geïnspireerd door dit blogbericht van Dina, wilde ik ook mijn zomer favorieten plaatsen.




1: Fruitsalade van watermeloen, perzik, muntblaadjes en citroensap. Ik heb bij de Islamitische winkel een heel groot stuk watermeloen gekocht. Gewoon partjes eten is al heerlijk, maar een fruitsalade of ijsje is nog lekkerder. Voor het ijsje pureerde ik meloen en een nectarine met een schepje suiker en dat vroor ik in. Heerlijk! Daarnaast drink ik ook veel groene thee. Groene thee met jasmijn in dit geval.

2: Aardbeien uit eigen tuin. Nog tijdens de eerste oogst in juni verplaatste ik mijn aardbeienplantjes van de grond, naar bakken aan de muur (Bloemen en Bijen). Helaas schrokken ze daar erg van en was de oogst erg slecht, maar nu komen er toch weer nieuwe aardbeien aan! Lekkerder dan uit de supermarkt en ik word er gewoon heel blij van als ik fruit uit mijn eigen tuin kan eten.

3: Bijen en hommels in de tuin. De struikmalva groeit zo hard. Vorig jaar aangeschaft en nu al komt hij boven de tuinmuur uit. Hij drukt de andere planten er omheen een beetje weg, maar hij is wel prachtig. En elke dag zit hij vol met gonzende bijen en hommels. Kom maar hoor jongens, jullie zijn welkom in mijn tuin.

Andere zomerse favorieten:

4: Knutselen aan de tuintafel, terwijl je in een andere tuin kinderen in een zwembadje hoort spelen.

5: Met een boek in het gras liggen. Al heb ik dat een stuk minder gedaan dan gehoopt.

6: Wandelen in het bos, wat ik dit weekend met een vriendin ga doen. Ik hoop dat het weer een beetje bij gaat trekken. We hebben tot nu toe zo'n mooie zomer gehad.

7: 's Avonds alle kaarsjes en lichtjes aan in de tuin, de vuurkorf aansteken en samen met mijn man marshmallows roosteren.

Wat zijn jullie zomerse favorieten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten