maandag 15 juni 2015

27 meter aan plooiband

2 rokken, samen 7 vierkante meter stof.
27 meter aan plooiband.
1500 gram: totale rok.
12,5 uur werk.

Het meeste werk ging in de plooiband zitten. Zigzaggen (aan beide zijden), omzomen en dan netjes over de rok verdelen, plooi voor plooi.


Maar ik ben heel erg blij met het resultaat. Ik kan bijna niet wachten tot het rollenspel evenement waar ik dit kostuum zal dragen.



En ook mijn haakwerkjes, kunnen er prima als het in de avond wat kouder wordt.


3 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuke rok geworden en de hele outfit werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De andere onderdelen had ik nog, maar het werkt goed bij elkaar. Een beetje kleurrijk aan de onderkant, maar dat mag wel voor de 'gypsy-feel' vond ik.

      Verwijderen
  2. Margriet, dat heb je keurig gedaan en het ziet er echt 'zigeunerachtig' uit! Super leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen