maandag 18 mei 2015

Haakworkshop Draad en Praat

Na bijna anderhalf uur in de auto op een grijze zaterdagochtend, stond ik in het wolwinkeltje waar de haakworkshop van Draad en Praat gegeven zou worden. We hadden elkaar al een paar keer via haar blog gesproken, maar het duurde even tot ik de tijd en de moed gevonden had om in mijn eentje naar een haakworkshop te gaan.

Ik was de enige die nog nooit had gehaakt en koos meteen de moeilijkste wol. Lekker pluizig zodat je je steken niet goed ziet. Maar wel erg mooi en super zacht.


Als klein bedankje nam ik een potje drakenthee mee. Ik hoop dat Lisanne dat lekker vindt. Lisanne is trouwens een geweldig lieve vrouw die erg mooi kan haken. Kijk maar naar de leuke Volkswagen en de prachtige bosdieren die ze haakt.
"Sorry dat ik nu pas kon komen. Je zal wel denken, die Margriet schrijft alleen uit beleefdheid dat ze geïnteresseerd is, maar komt nooit opdagen."
Ze wuifde mijn commentaar met een vrolijke lach weg. "Natuurlijk dacht ik dat niet!"


Na anderhalf uur ijverig haken, had ik de bodem bijna af. Dat tellen is nog behoorlijk moeilijk als er om je heen geklets wordt en je eigenlijk ook het gesprek wel wil volgen. Ik heb af en toe een toer uit moeten halen. Maar ik werd er wel steeds handiger in en het was erg leuk om te doen.


Het was markt in Delft. Op de wandeling naar de parkeergarage, zag ik dit lieve speelgoedoventje. Die MOEST even op de foto.


Het is me gelukt om zonder hulp de rest van het haakwerk thuis af te maken. Ik zet het binnenkort op de foto. Dan laat ik meteen onze opgeknapte slaapkamer zien. Hier zie je alvast wat het haakwerk moet gaan worden.

2 opmerkingen:

  1. Hi Margriet, Wat was het gezellig!! Het ging super goed! Dat iemand (die nog nooit gehaakt heeft) het haken zo snel oppakt, zie ik maar zelden. Ik ben erg benieuwd naar je mand en heb genoten van de gezellige ochtend! Ook ik ben nog even een rondje over de markt gegaan en kocht een houten bankje :) bedankt voor je lieve woorden en tot een volgende x! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De mand is goed gelukt. Alleen een beetje slap, ik denk dat ik de los heb gehaakt. De rand om af te werken ging goed, maar ik vind het niet zo mooi. Ik denk dat mijn katoendraad iets te dun is. Ik heb het nu maar even achterwege gelaten. Nogmaals bedankt voor de leuke ochtend.

      Verwijderen