maandag 2 maart 2015

Gelezen: Superhelden.nl

Geïnspireerd door de workshop van Marcel van Driel tijdens het Paul Harland Gala, kocht ik zijn boek. Ik wilde nu ook zelf lezen waar hij het over had tijdens de workshop. Het boek dat ik kocht: Superhelden.nl deel 1.


Binnen twee dagen had ik het boek uit. Het leest heerlijk weg. De vlotte schrijfstijl leest heel prettig en houdt je aandacht het hele boek vast. Het verhaal is spannend en de hoofdpersoon interessant. De schrijver gaf aan dat het boek voor de leeftijd 11+ is. Daar zou ik zelf 13+ van maken. Qua niveau is het misschien goed te lezen voor een elfjarige, maar het taalgebruik en de onderwerpen zijn naar mijn idee toch meer voor een net wat ouder publiek.

Het verhaal gaat over Iris, een meisje van dertien die na het uitspelen van een online spel, wordt ontvoerd naar een eiland waar haar training tot superheld begint. Het meesterbrein achter de organisatie laat de kinderen allerlei bloedstollende testen uitvoeren. Zijn grotere plan is voor de superhelden niet duidelijk, maar er is geen ontsnappen aan. Via een chip in hun nek worden de jongeren gedwongen de bevelen op te volgen of te sterven aan de dosis gif die via de chip in hun bloedbaan kan worden losgelaten.

Minpunt: Het meesterbrein gebruikt nogal veel referenties naar boeken en films voor zijn dodelijke testen. Sommige lezers zullen dit heel leuk vinden en de knipoog naar de beroemde titels kunnen waarderen, ik vond het zelf wat minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten