woensdag 18 februari 2015

Groen haar en tomatensaus

Mijn haar was ombre. Dat wist ik ook niet, dat leerde ik van Dina. Het betekent dat je haar aan de onderkant lichter is dan aan de bovenkant. Mijn haar was onderaan blond en bovenop was het donker blond, mijn eigen kleur. De kleur liep heel mooi over in elkaar zonder dat er een duidelijke lijn te zien was van het uitgroeien. Want dat was wat er eigenlijk gebeurd was, mijn blonde kleur was uitgegroeid tot aan de punten.


Het blond vond ik best mooi, maar mijn eigen kleur vind ik vaak veel te grauw en dof. Dus besloot ik weer eens te verven. Daar heb ik lang over getwijfeld, want ik wilde eigenlijk stoppen met verven. Toch haalde ik een pakje licht bruine verf in huis. Als ik dan toch ging verven, dan ook maar een leuk nieuw kleurtje.

Tja en toen was mijn haar dus groen. Bovenop had de kleur heel mooi gepakt en een mooie roodbruine kleur gekregen, maar onderin was het veel te licht. En het had een groene glans! Ik baalde enorm, waarom moest ik het zo nodig kleuren? Het internet gaf de uitkomst; tomatensaus. Smeer tomatensaus in je haar en laat het even intrekken. Dat heft het groenpigment op. Nou daar zat ik dan met een stinkende druipende kop vol tomatensaus, maar het werkte wel. De groene gloed is weg. Helaas is de onderkant nog steeds te licht.

Weet iemand de oplossing? Nog een keer verven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten