zondag 28 december 2014

Terugblik 2014

In 2014 had ik maar één voornemen:
Ik ga mijzelf minder spiegelen aan onrealistische beelden en gewoon zijn wie ik ben!

Ik geloof dat ik dit best waar heb gemaakt. Ik maak me in ieder geval een stuk minder druk over wie ik denk dat ik zou moeten zijn en ben een stuk gelukkiger wie ik echt ben.

Januari
Mijn jaar begon met een vooruitblik en een voornemen voor 2014. Daarnaast gebeurde er iets heel fijns voor ons, want Renso kreeg een baan! Of nou ja, een studie met uitzicht op een baan. In juni ging hij voor het eerst aan de slag. Na een lange tijd werkloos thuis zitten met een schouderblessure was dit echt wel een hoogtepunt.

Februari
De grote dag. Meteen ook het meest gelezen artikel op mijn blog. We gingen trouwen en aansluitend een weekendje naar Brugge. Het was voor ons een hele bijzondere dag.


April
Ik werd 30. En even, heel even, vond ik dat niet zo leuk. Niet perse omdat ik ouder werd, maar ik had meer willen bereiken vóór mijn dertigste. Gelukkig kon ik het snel loslaten.

Mei
Ik kreeg meer uren op mijn werk. Dat was fijn, want wat extra geld is nooit verkeerd. Maar het had ook een keerzijde. Het was teveel. Tegen oktober zat ik er helemaal doorheen en durfde ik mijzelf overwerkt te noemen. Schrijven aan mijn boek schoot er daardoor ook bij in. Knutselen deed ik wel volop, dat kost niet zoveel geestelijke inspanning. In 2015 ga ik weer wat minder werken.

Juni
In juni genoot ik voornamelijk lekker van mijn tuin. We wilden al zo lang gras in onze tuin en eindelijk hadden we daar het geld voor. Het klinkt misschien als een vreemd hoogtepunt, maar ik kan geweldig genieten van de kleine dingen, het gras in onze tuin hoort daarbij.

Juli
Woei! Voor het eerst naar een festival! Dat was een hele leuke, maar ook wel een beetje bizarre ervaring. Ik zag Renso aan het werk en was super trots.

Augustus
Ik deed mijn best om af te vallen. Maar dat ging nogal sloom. Mijn voornemen om rond het einde van het jaar op mijn streefgewicht te zitten ga ik helaas niet halen. Dat is natuurlijk volkomen mijn eigen schuld, ik heb er veel te weinig moeite voor gedaan.

Oktober
Vakantie! We bezochten Londen en Brighton. Wat fijn om ons vriendinnetje weer te zien.


November
Ik werd aangereden. Dat was echt niet leuk. Ik kocht daarna een nieuwe auto, wat echt wel leuk was.

Hoe was jouw jaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten