woensdag 5 november 2014

Ik-hou-van-meuk tag

Deze tag heb ik van Laura's blog: Ooh La Lau. Een super leuke catlady met een prachtige blog.

meuk m/v      1. oude troep of rotzooi       Ik heb een zolder vol meuk.

Hoe vaak ga je naar de kringloop?
3 keer per jaar denk ik. Dat is niet erg veel, maar toch zijn er best wel wat spullen in ons huis tweede hands. Veel van deze spullen heb ik gekregen, maar sommige andere kocht ik op de rommelmarkt. Ik vind de rommelmarkt veel gezelliger dan de kringloopwinkel.

Wat is je favoriete kringloop?
Die heb ik dan ook niet echt. De enige kringloop die ik bezoek is de kringloop in onze woonplaats. Maar de koningsdagmarkt is wel mijn favoriete rommelmarkt. Ik ben ook wel eens naar een ruilparty geweest. Dat was echt super leuk! Ik kwam met zoveel mooie spulletjes thuis. Dat zou ik eigenlijk ook eens een keertje moeten gaan organiseren. Iemand interesse?

Wat is je grootste tweedehands aankoop
Dat is mijn auto. Ik zou mijn auto ook kunnen plaatsen onder mijn beste koop en de aankoop waar ik heel trots op ben. Maar als ik mijn groene kleine Nissan even buiten beschouwing laat, dan is de grootste tweedehands aankoop die we ooit deden, ons bankstel. Super design en de vrouw wilde er bijna niet op afdingen, maar uiteindelijk kreeg ik de banken toch voor een leuk prijsje mee. Bij ons zien ze er helemaal niet zo design uit, maar wel lekker vrolijk. Ik hou van warme kleuren.


Show hier je 'trots'
Deze leuke grote plant is eigenlijk helemaal geen aankoop, maar wel tweede hands. Hij stond op de lijst om bij het vuilnis gezet te worden tijdens een kantoorverhuizing op het werk van mijn zus. Ik vond de plant veel te mooi en was heel blij dat ik hem mocht 'redden'.


Wat was je beste koopje ooit?
Een set van 12 wijnglazen voor 25 cent voor de hele set. Dat is dus zo'n 2 cent per glas! Inmiddels zijn er 2 glazen gesneuveld maar het blijven fijne glazen, die nog vaak dienst doen tijdens een feestje.

Wat was je slechtste koopje ooit?
Eigenlijk kan ik niet echt goed bedenken wat dat zou moeten zijn. Er zullen vast wel aankopen zijn geweest die achteraf stuk waren of ik nooit gebruikt heb. Het enige wat echt in mij opkomt is een setje kleding dat niet bleek te passen en een naaimachine die steeds vast bleef lopen. 

Extra (gepikt van Team Confetti): Laat hier nog wat foto's zien van je tweede hands spulletjes.
Dit rode theekannetje kocht ik bij de kringloop. Het bed kocht ik op een rommelmarkt en was mijn allereerste grote aankoop. Ik had het bed nodig toen ik op kamers ging, nu staat hij op de logeerkamer. Op de foto zie je ook een leuke kast die ik van mijn zus overnam. Verder hangt mijn kledingkast zeker voor 1/3 vol met tweedehands kleding, mijn boekenkast vol met tweedehands boeken en staan er ook veel krijgertjes in ons huis, zoals de vaatwasser. Ooit begonnen we onze inrichting met een gekregen bank, wasmachine en bed. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten