zaterdag 22 november 2014

Een nieuwe auto

Na de aanrijding werd mijn auto total loss verklaard. Niet zo gek, hij was al zo'n 19 jaar oud. Gelukkig is er met mij niets aan de hand. Behalve twee dagen spierpijn, (en heel veel spannende dromen) heb ik nergens last van gehad. En waarschijnlijk heb ik er nog meer geld aan over gehouden, dan wanneer ik hem zelf had proberen te verkopen. Een geluk bij een ongeluk.

Mijn vader ging fanatiek op zoek naar een nieuwe en zo stond het hele weekend na de aanrijding ineens vol van bezoekjes aan dealers en proefritjes. 
Uiteindelijk werd het een Mazda Demio. Een beetje een ouwe mensen wagen. Deze was ook van een ouder echtpaar geweest, maar daarom ook nog in bijzonder goede staat met belachelijk weinig kilometers op de teller. Er zat zelfs nog een bandje met zeemansliederen in de radio. Hij reed heerlijk en voldeed aan al mijn nieuwe wensen; 5 deurs, grotere laadruimte en deelbare achterbank. En met de bullbar op zijn neus, heeft hij toch nog het stoere uiterlijk wat ik zo leuk vind aan auto's. (Stiekem droom ik van een Land Rover, totaal niet praktisch natuurlijk.)

De garage waar ik mijn auto altijd in onderhoud heb, maakte mijn Nissan zo in orde dat ik er nog even mee kon rijden. Met de dag ging hij meer herrie maken. Bochten naar links gingen gepaard met een onheilspellend gebons en de uitlaat schommelde gevaarlijk heen en weer. Wat een opluchting toen ik hoorde dat ik mijn Mazda op mocht komen halen. 

Gisterenavond parkeerde ik mijn nieuw rode monstertje op het parkeerterrein achter het huis. Met de doos bonbons die ik van de dealer kreeg onder mijn arm, liep ik naar de poort en besefte ik ineens dat aan de andere kant van de parkeerplaats mijn Nissan stond. Ik heb gewoon twee auto's! Dat is echt een heel maf idee. 

Vandaag bracht ik de Nissan, waar ik zeven jaar lang met plezier in heb gereden, naar de garage. Hij mag nu na 19 jaar trouwe dienst uit elkaar gehaald worden. Maandag of dinsdag is de overschrijving helemaal rond, tot die tijd heb ik op papier nog steeds twee auto's. Zo vreemd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten