zaterdag 11 oktober 2014

Filmtip: About Time

De beste tip voor een baaldag; je zus opbellen en vragen of ze met je een film komt kijken.
We keken samen About Time, van de makers van Love Actualy en Bridget Jones. Je kon goed merken dat dezelfde makers aan het werk waren geweest en toch was deze film ook weer heel anders. Ik hou wel van de Engelse nuchterheid, de realistische personages en de bizarre maar toch wel geloofwaardige situaties. En dat terwijl het plot van About Time eigenlijk helemaal niet realistisch is.






Het verhaal gaat over een jonge man die op zijn 21e verjaardag van zijn vader te horen krijgt, dat alle mannen in hun familie in de tijd kunnen reizen. Ze kunnen een moment in hun eigen leven kiezen, daar naar toe reizen en dan dat moment over doen. Een concept wat bij iedereen wel eens door het hoofd is geschoten, wat als ik dat ene moment over had kunnen doen, wat had ik dan anders gedaan. Tim krijgt deze kans, maar tijdreizen is natuurlijk niet altijd zonder consequenties.

Voor mij stond in deze film eigenlijk maar één ding echt centraal; geniet van alle kleine gelukjes in het leven. Hou die vast en als je dan ooit iets over mag doen, kies dan zo'n moment en doe alles precies zoals de eerste keer, maar neem dan nog meer de tijd om te genieten.

Welk geluksmoment zou jij nog een keer willen beleven?

(Afbeeldingen zijn door mij gemaakte screenshots van de film)

1 opmerking: