zondag 6 juli 2014

Over junkfood en eetbuien

Anderhalve maand lang stelde ik mijn eetpatroon bij. Ik voelde me fitter, gelukkiger en had veel meer energie. De eerste drie weken viel ik drie kilo af. De laatste drie weken viel ik helemaal niets meer af. En ondanks dat het me niet alleen om het afvallen te doen is, kreeg ik er toch een beetje de pest in. Natuurlijk had ik gewoon harder mijn best moeten gaan doen, maar in plaats daarvan ging ik weer meer snoepen en meer eten. Het resultaat? Er kwam geen kilo bij. Waardoor ik al helemaal het gevoel kreeg dat het allemaal toch geen zin had.

Gisteren at ik 's avonds alleen en haalde ik een frietje. Toen ik daarna foto's van dezelfde dag bekeek, was ik totaal niet tevreden met mijn lijf en baalde ik meteen weer van het frietje. "Kom op Margriet, vanavond bij het verjaardagsfeestje beperk je je gewoon tot water en komkommerschijfjes!" En behalve dat halve handje M&M's en die paar chipjes heb ik dat ook netjes gedaan. Toch lukt het niet altijd om mezelf weer te motiveren om de gezonde dingen te doen. Want vandaag voelde ik me slap en bleef de hele ochtend op de bank hangen. Lunch? We hadden toch nog een zak chips liggen? En hoewel ik me er alleen maar ellendiger van ging voelen, dikker en slomer en futlozer legde ik de zak niet weg. Verslavend is dat rotspul. En om van het ellendige gevoel af te komen, ga je er alleen maar meer van eten. Af en toe iets lekkers mag best van mijzelf, maar zo lang ik geen resultaat zie of even mijn dag niet heb, blijk ik toch behoorlijk goed in opgeven en wordt dat 'af en toe' meer 'ieder uur'.

In de supermarkt besloot ik dat me fitter voelen zonder dat mijn broeken nou echt losser gingen zitten en de weegschaal me zou toelachen, toch ook wel veel waard was. Renso wilde graag ijsjes en om het voor mijzelf niet moeilijker te maken, besloot ik dat ik het dan wel gezonde ijsjes moesten worden.
Magere yoghurt ijsjes met aardbeien (zonder suiker). En met deze vormpjes wil ik ook nog watermeloen ijs gaan maken en andere lekkere varianten.

Mijn voornemen? De rest van de zak chips niet meer opeten en deze week weer netjes terug naar mijn voorgenomen eetpatroon. 



2 opmerkingen:

  1. Lijnen is leuk maar af en toe heb je een baaldag. Gewoon met jezelf de afspraak maken dat je af en toe MAG balen zolang je dan ook de volgende dag maar weer verder gaat met je goede voornemens. We zijn immers allemaal wel eens ongesteld of hebben wel eens een baaldag.
    Het gaat hartstikke goed en houd vol! Hup Margriet Hup!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, dat is lief. En ik had inderdaad zondag echt zo'n dag die ik eens per maand heb inclusief de tranen om niets.

      Verwijderen