maandag 23 juni 2014

Snail mail

Wikipedia schrijft: Snail mail or smail (from snail + mail) - named after the snail with its slow speed - refers to letters and missives carried by conventional postal delivery services. Also named after the 'snail-trail' used to glue the envelope. The phrase refers tot the lag-time between dispatch of a letter and its receipt, versus the virtually instantaneous dispatch and delivery of its electronic equivalent, e-mail.
(...)
Snailmail penpals are those penpals that communicate with one another through the postal system rather than on the internet which had become the more common medium.
Some online groups also use paper mail through regular gift or craft hot topics. In some countries services are available to print and deliver emails to those unable to receive email, like people with no computer or internet access.

Op verschillende websites had ik het al voorbij zien komen. Het concept sprak mij enorm aan. In het verleden stuurde ik af en toe heel onverwacht een kaartje naar vriendinnen, maar dit lijkt me nog veel leuker. Sommige websites houden het concept aan dat je het adres krijgt van een onbekende waar je dan een bijzondere snail mail voor maakt, met een klein (liefst handgemaakt) cadeautje. Maar de snail mail is ook heel geschikt voor een bekende vriendin die je wilt verassen. Ik maakte de afgelopen weken drie snail mails. Ik ben niet over alle drie even tevreden, maar oefening baart kunst toch? Deze, voor een vriendinnetje die bijna gaat trouwen, is het beste gelukt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten