dinsdag 1 april 2014

Rauwkostsalade met broccoli

Vorige week bezocht ik een studiemiddag over passend onderwijs. Nou vond ik de middag niet erg inspirerend, de lunch was dat wel. Samen met mijn stagiaire analyseerde ik de salade, die we beide erg lekker vonden. Afgelopen zondag heb ik een poging gedaan de salade te maken. Ik denk dat het heel goed gelukt is, al ben ik niet helemaal zeker over de dressing. Zelf heb ik de walnoten nog toegevoegd.


Rauwkostsalade met broccoli
Ingrediënten:
- 1 kleine bloemkool
- 1 kleine stronk broccoli
- 1 klein blikje of potje maïs
- Handje rozijnen
- 80 gram walnoten
- 125 ml crème fraîshe
- 2 eetlepels mayonaise
- 1 eetlepel peterselie
- peper en zout
- halve eetlepel suiker


Bereiding:
Snijd het hart uit de bloemkool en gooi dat weg. Hak de rest in kleine blokjes.
Snijd de broccoliroosjes dicht op de steel af, gebruik zo min mogelijk van de harde steel.
Hak de roosjes fijn.
Was de broccoli en de bloemkool en laat het goed uitlekken.
Giet de maïs af en doe de maïs samen met de broccoli en bloemkool in een kom.
Voeg een handje rozijnen toe en de walnoten (eventueel in stukjes gehakt).
Meng de crème fraîshe met de mayonaise, zout, peper, suiker en peterselie. Voeg de dressing daarna toe aan de salade en schep het goed door.
Je zou ook een kant en klare yoghurtdressing kunnen gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten